در حال بارگذاری ... .
flutter
می خواهیم با فلاتر آشنا بشیم و تا جایی که امکان داره راجع اش اطلاعات کسب کنیم
این آموزش در ۲۱ فصل ارائه می شود.
ابتدا آموزش ها به صورت مقاله تهیه می شه و در انتها شروع به ساخت ویدئو آموزشی در رابطه با فلاتر خواهیم کرد.
فلاتر یک ابزار و پلتفرم قوی است  که به ما امکان ایجاد اپلیکیشن های native موبایل برای iOS و Android با استفاده از یک کد و یک زبان برنامه نویسی به نام  دارت می دهد.
فلاتر در حقیقت ابزار طراحی اپیکیشن های دو بعدی هست اش و اگر شما نیاز به اپلیکیشن های سه بعدی دارید مثل بازی ها دارت به شما نمی تونه کمک کنه و باید دنبال ابزار دیگه ای باشید.
فلاتر در اصل چارچوبی برای زبان برنامه نویسی دارت هست اش که شامل ابزار ها، کلاس ها و اشیا هستند.
ابزارهایی مانند دکمه ها ، لیست ها،تب ها و غیره… .
نیازی نیست همه اینها رو از ابتدا بنویسید می تونید به سادگی از این ابزار ها استفاده کنید.
نیازی به یادگیری java یا swift یا c نیست .
ما فقط  Dart و Flutter را یاد می گیریم ، نحوه ارتباط آنها را می آموزیم تا برنامه های هر دو را ایجاد کنیم .
در این دوره  زبان برنامه نویسی که از آن استفاده می کنیم  Dart است و از ابتدا آن را آموزش می بینیم.
دانش قبلی لازم نیست. ما در مورد ویژگیهای اصلی flutter  و نحوه کارکرد آن ، مفاهیم اصلی آن با هم آموزش خواهیم دید .
ابزارک ها ، نحوه ایجاد ابزارک ها  و  نحوه اضافه کردن نقشه ها ، تأیید اعتبار کاربر ، نحوه دسترسی ،دوربین دستگاه ، انیمیشن  ، نحوه انتقال داده ها به سرور و ذخیره آن در سرور و موارد دیگر .

همه این موارد در این دوره در نظر گرفته شده است و من شخصاً طرفدار آموزش پروژه محور هستم و انشا الله با یاری خدا در ادامه یک پروژه رو استارت خواهیم زد.
یک برنامه که در آن کاربران می توانند محصولات را اضافه کنند ، تصویری برای محصول ، مکان آن ، متن توضیحات ، قیمت و سپس موارد دیگر اضافه کنند.
کاربران می توانند این محصولات را مرور کنند ، آنها را در لیست سفارش های خود قرار دهند و همچنین برای خرید محصولات با فروشندگان تماس بگیرندبنابر این ما یک بخش مدیریت محصولات اضافه خواهیم کرد.قسمت لیست مورد علاقه ها  و هر چیزی که نیاز باشه. در پایان این دوره ، ما یک توسعه دهنده Flutter خواهید بود.
 

تفاوت فلاتر با فریموورک های چندسکویی مثل زامارین و فون گپ در تولید کد Native می باشد که همین ویژگی باعث می شود اپلیکیشن هایی که در فلاتر ساخته می شوند از نظر سرعت و بهینه بودن تفاوتی با اپلیکیشن های زبان جاوا و سویفت نداشته باشند.

اگر برنامه نویس جاوا یا سی شارپ هستید خیلی زود میتونید زبان dart  رو  یاد بگیرید و اگر هم سابقه برنامه نویسی ندارید به هیچ عنوان نگران نباشید چون تمام پیش نیاز های موردنیاز برای یادگیری این زبان و در این آموزش میتونید به سادگی یاد بگیریم

ایده اصلی فلاتر استفاده از ابزارک Widget است. با ترکیب ابزارک های مختلف است که توسعه دهندگان می توانند کل رابط کاربری را بسازند. هر یک از این ابزارک ها یک عنصر ساختاری (مانند یک دکمه یا منو)، یک عنصر سبک (یک قلم یا یک طرح رنگی)، یک لایه چیدمان (مانند padding) و بسیاری موارد دیگر را تعریف می کنند.

یکی از جالب ترین ویژگی های فلاتر، زبانی است که از آن استفاده می کند. دارت مانند سایر سیستم هایی که از نمای واکنشی استفاده می کنند، فلاتر نما را برای هر فریم جدید تازه می کند. برای دستیابی به این هدف، اشیاء زیادی را ایجاد می کند که ممکن است بیشتر از یک فریم هم وجود نداشته باشد. دارت از جمع آوری زباله های حافظه استفاده می کند که ثابت شده برای این نوع سیستم ها بسیار کارآمد است.

فلاتر به دو دلیل عملکرد خارق العاده ای ارائه می دهد. اول، استفاده از دارت است، که در کد بومی کامپایل می شود. دوم، فلاتر ویجت های مخصوص به خود را دارد، بنابراین نیازی به دسترسی به موارد نصب شده نیست. در نتیجه، ارتباط کمتری بین برنامه و سیستم عامل وجود دارد. این دو ویژگی فلاتر از زمان راه اندازی سریع برنامه و به طور کلی مشکلات عملکرد کمتری را تضمین می کند.

همانطور که گفتیم فلاتر با ویجت ها کار می کنه . یک ویجت نگهدارنده هست اش که کل صفحه رو ایجاد می کند و داخل اون ویدجت بعدی ستون ها رو ایجاد می کنه و هیمنوطر ویجت ها می تونند ویجت های دیگه رو در بر بگیرند و یک درخت رو تشکیل بدند.

فرض کنید ما یک صفحه درایم درون آن صفحه یک ستون داریم داخل اون ستون تب داریم و داخل تب  یک کلید داریم و داخل اون کلید یک متن و یک آیکن داریم.

widget_tree_flutter

در مقاله بعدی نصب فلاتر و ابزارهای مورد نیاز رو انجام خواهیم داد و به امید خدا پیش خواهیم رفت.

اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

آخرین دیدگاه‌ها

آخرین دیدگاه‌ها